Přejít k hlavnímu obsahu

Kudy vede cesta

  • O projektu
  • Výstupy
  • Vizualizace
  • Knihovna
  • Kontakty
  • Napsali o nás

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky na období 2011–2015

MŠMT (2011)

http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/dlouhodoby-zamer-vzdelavani-a-rozvoje-vzdelavaci-soustavy-1, 22 stran

Nástroj formování vzdělávací soustavy na období minimálně čtyř let, který sjednocuje státní a krajskou politiku. Plán na období 2011–2015 se orientuje na zvýšení kvality a efektivity ve vzdělávání, což klade do souvislosti i se zvýšením konkurenceschopnosti v mezinárodním srovnání.

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky na období 2011–2015. Příloha č. 1: Rozvoj společnosti a vzdělávání

MŠMT (2011)

http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/dlouhodoby-zamer-vzdelavani-a-rozvoje-vzdelavaci-soustavy-1, 11 stran

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky na období 2011–2015. Příloha č. 2: Strategie rozvoje regionálního školství

MŠMT (2011)

http://www.vzdelavani2020.cz/images_obsah/dokumenty/knihovna-koncepci/dlouhodoby-zamer-reg/dzcr2011_priloha2_strategie-rozvoje-regionalniho-skolstvi.pdf, 36 stran

Dokument se věnuje rozličným tématům v rámci jednotlivých vzdělávacích stupňů, jako jsou dostupnost vzdělání, proměny obsahu vzdělávání, podpora výuky a pedagogů aj. S ohledem na téma optimalizace vzdělávání jsou uvedena četná demografická data (ÚIV, ČSÚ) a také například přehledy platů učitelů.

Informace o naplňování Dekády romské inkluze 2005-2015 v r. 2008

Rada vlády pro záležitosti romské menšiny (2009)

http://www.vlada.cz/cz/ppov/zalezitosti-romske-komunity/dokumenty/zprava-o-naplnovani-dekady-romske-inkluze-2005-2015-v-roce-2008-60571/, 73 stran

Každoroční monitorovací zprávy z projektu inkluze Romů. Problematika integrace Romů ve vzdělávání je v těchto dokumentech významně propojena s konceptem sociálního vyloučení, zároveň (a právě na úrovni předškolního vzdělávání) sleduje širší cíle inkluzivního vzdělávání.

Informace o naplňování Dekády romské inkluze 2005–2015 v r. 2010

Rada vlády pro záležitosti romské menšiny (2011)

http://www.vlada.cz/assets/ppov/zalezitosti.../V_Informace_Dekada_2011.doc, 60 stran

Každoroční monitorovací zprávy z projektu inkluze Romů. Problematika integrace Romů ve vzdělávání je v těchto dokumentech významně propojena s konceptem sociálního vyloučení, zároveň (a právě na úrovni předškolního vzdělávání) sleduje širší cíle inkluzivního vzdělávání.

Informace o naplňování Dekády romské inkluze 2005–2015 v r. 2011

Rada vlády pro záležitosti romské menšiny (2012)

http://www.romea.cz/dokumenty/V_Informace_DEKADA_2011.doc, 57 stran

Každoroční monitorovací zprávy z projektu inkluze Romů. Problematika integrace Romů ve vzdělávání je v těchto dokumentech významně propojena s konceptem sociálního vyloučení, zároveň (a právě na úrovni předškolního vzdělávání) sleduje širší cíle inkluzivního vzdělávání.

Informace o naplňování Dekády romské inkluze 2005–2015 v r. 2012

Rada vlády pro záležitosti romské menšiny (2013)

http://www.vlada.cz/cz/ppov/zalezitosti-romske-komunity/dokumenty/informace-o-naplnovani-dekady-romske-inkluze-20052015-v-roce-2012-113606/, 59 stran

Každoroční monitorovací zprávy z projektu inkluze Romů. Problematika integrace Romů ve vzdělávání je v těchto dokumentech významně propojena s konceptem sociálního vyloučení, zároveň (a právě na úrovni předškolního vzdělávání) sleduje širší cíle inkluzivního vzdělávání.

Informace o výsledcích diskuze k eventuelnímu zavedení povinného předškolního vzdělávání

VÚP (2010)

http://clanky.rvp.cz/clanek/c/P/8065/vysledky-diskuse-k-zavedeni-povinneho-predskolniho-vzdelavani-v-cr.html/, internetový článek

Vyhodnocení diskuse s odbornou i rodičovskou veřejností k podmínkám, za kterých je povinné předškolní vzdělávání akceptovatelné pro většinu obyvatelstva. Šetření realizoval Národní ústav pro vzdělávání v r. 2009 formou elektronické diskuze na Metodickém portále RVP a formou písemného dotazníku; dále proběhla diskuze s profesními sdruženími předškolních pedagogů a s experty.

Návrh akčního plánu realizace koncepce včasné péče o děti ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí

MŠMT (2008)

http://www.msmt.cz/file/8167_1_1/, 11 stran

Akční plán navazuje na Projekt včasné péče z r. 2005 a na zprávu z jeho realizace za r. 2005─2007 (schválenou usnesením vlády č. 539 v r. 2008). Vybírá si hlavní úkoly z původní koncepce a představuje plán aktivit na období 2009─2010. Předkládá de facto novou koncepci, která měla být plně aplikována po r. 2011. Projekt měl rozšířit cílovou skupinu na děti ve věku 0─6 let a rozšířit aktivity zaměřené na kompetence rodičovství.

Odstraňování slabých míst vzdělávacího systému. Podklad pro diskuzi ke Strategii vzdělávací politiky do roku 2020

MŠMT (2013)

http://www.vzdelavani2020.cz/images_obsah/dokumenty/strategie2020_podklad-pro-diskuzi_slaba-mista.pdf, 6 stran

Stručný dokument ke strategii vzdělávací politiky do r. 2020. Upozorňuje se v něm na nedostatečné kapacity v předškolním vzdělávání a nevyjasněnou roli tohoto sektoru v rámci vzdělávací soustavy.

  • 1
  • 2
  • 3
  • následující ›
  • poslední »